miércoles

una foto kitsch, una inspiración y un recuerdo

Hay un constante estío de ceniza
para curtir la luna de la era,
más que aquélla caliente que aquél iza,
y más, si menos, oro, duradera.
Una imposible y otra alcanzadiza,
¿hacia cuál de las dos haré carrera?
Oh tú, perito en lunas, que yo sepa
qué luna es de mejor sabor y cepa.






un recuerdo al precioso libro de poemas de Miguel Hernández, Perito en lunas, un título mágico, porque ¿existe algo más maravilloso que ser un perito en lunas?Un perito es un técnico pero ser técnico en algo tan poético, misterioso como la luna es algo paradójico. Es como si el peritaje estuviera reñido con lo lunático, ese aspecto enloquecido, oscuro de la realidad; esa parte que es el Mr. Hyde de los humanos,. Por algo en inglés manicomio se dice lunatic asylum.



Y me recuerda al Principito que era perito en su pequeño planeta, donde deshollinaba sus volcanes y regaba su rosa.


2 comentarios:

  1. Estar a la lluna (de València o no), voler la lluna, la lluna en un cove, estar de mala lluna i...anar de lluna de mel. No es pot negar que la lluna és una companya habitual i un referent de la nostra vida. Segur que hi té part en la vida de tots nosaltres. En tinc records intransferibles de silenci i contemplació, de temps suspès i de meravella.

    Però també records per a compartir. El que ara em ve al cap és el deliciós primer conte d’Italo Calvino a Les Cosmicòmiques (està traduït així, en català?), on Qfwfq i els seus amics hi pujaven sovint amb una escala en aquells temps en que es trobava tan a prop de la Terra. Més tard vam tenir nens i els hi vàrem comprar un conte, ¿A qué sabe la luna?, on els animals pujaven l’un damunt de l’altre per tastar-ne el seu gust. Em sap greu no haver-ne trobat bones il•lustracions a internet.

    http://www.mundotueris.es/product.php?id_product=132

    ResponderEliminar
  2. "Once in a blue moon" diuen els anglesos per referir-se a alguna cosa que succeeix molt de tan en tan...

    ResponderEliminar